`

`

قطار رشد علمی دانشگاه آزاد اسلامی در سال 2015 شتاب گرفت

به گزارش خبرگزاری آنا، دکتر فرهاد حسین زاده لطفی رئیس واحد تهران مرکز در توضیح چگونگی میزان رشد علمی دانشگاه آزاد اسلامی در سال گذشته گفت: بر اساس اطلاعات مندرج در پایگاه علمی و تحلیلی web of seience که معتبرترین پایگاه اطلاعاتی و استنادی تولیدات علمی در جهان است سهم تولید علم در سال 2015 در ایران در مقایسه با سال 2014 رشد داشته است.

وی افزود: سهم 18.52 درصد تولید علم در ایران در سال 2014 به 19.04 درصد در سال 2015 رسیده است.

رئیس واحد تهران مرکز در توضیح میزان رشدعلمی دانشگاه آزاد اسلامی نیز بر اساس داده های این پایگاه گفت: میزان تولید علم در دانشگاه آزاد اسلامی در سال 2005 در حدود 5.16 درصد بوده است که این عدد در سال 2012 به عدد 21.91 افزایش یافته است.

 

 وی با بیان اینکه در پایگاه scopus نیز وضعیت رشد علمی کشور و دانشگاه آزاد اسلامی به همین ترتیب است، ادامه داد: تعداد کل تولیدات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در این پایگاه بالغ بر 41 هزار 150 مقاله بوده است که با احتساب تمامی آدرس ها برای دانشگاه آزاد اسلامی این تعداد به 53 هزار 500 مقاله بالغ می شود.

حسین زاده لطفی تاکید می کند: متاسفانه آدرس های نادرست ثبت شده در این پایگاه برای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی موجب بروز اشکال و کاهش تعداد مقالات تولید شده در این دانشگاه شده است که با اتخاذ سیاست های مناسب از سال 2009 به بعد این نوع آدرس دهی های نادرست به شدت کاهش یافته است به طوری که از سال 2014 تعداد تولیدات علمی که با آدرس دهی نادرست در این پایگاه منتشر شده کمتر از 150 مقاله بوده است.

وی با بیان اینکه حجم منتشر شده تولیدات علمی ایران در این پایگاه بالغ بر 307 هزار بوده است، تصریح کرد: این میزان از سال 2012 با سیر نزولی مواجه شده است که باید با اتخاذ سیاست های مناسب از تداوم آن جلوگیری کرد.

حسین زاده زاده لطفی ادامه داد: تعداد مقالات منتشر شده دانشگاه آزاد اسلامی در سال 2005 در این پایگاه 583 بوده است که با رشد بالای این مقدار در سال 2011 به 10 هزار و 368 رسیده است که متاسفانه سیر نزولی در تولید علم کشور در این دانشگاه نیز از این سال موجب کاهش تولید مقالات علمی در این دانشگاه نیز شده است.

وی تاکید کرد: البته باید توجه داشت که تعدادی از مقالات این دانشگاه که کیفیت بالایی نداشتند از لیست این پایگاه خارج شدند که این باعث افت شدید تعداد مقالات دانشگاه آزاد اسلامی در این پایگاه شده است.

رئیس واحد تهران مرکز در ادامه با بیان اینکه بر اساس پایگاه scopus نیز رتبه نخست تولید علم در کشور از آن دانشگاه آزاد اسلامی است، تاکید کرد: جایگاه نخست تولید مقالات علمی در کشور از سال 2009 تا به امروز از آن این دانشگاه بوده و در دو سال 2014 و 2015 اختلاف تعداد تولید علمی این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه ها بسیار زیاد شده است .

نظرات 1 + ارسال نظر
محمودشریفی شنبه 12 اردیبهشت 1394 ساعت 11:21

به امیدحق تعالی روز به روزجوانان دانشجو به رتبه ای ازعلم درجهان خواهیم رسید،واین قطارعلم راچنان شتاب خواهند دادکه چشم دشمنان ملت کور خواهدشد
البته به لطف استاد هایی همچون شما.....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد