`

`

ایران فراتر از مرزهایش

راشا تودی نوشت: ایران در آستانه استقرار رادار هشدار دهنده و دور برد برای شناسایی حملات موشکی و پهپادها هزاران کیلومتر دورتر از مرزهایش است.
این رادار ایران که سپهر نام دارد، قادر به کنترل حریم هوایی تمامی کشورهای همسایه تهران در خاورمیانه، آسیای مرکزی و بخش های وسیعی از شمال افریقا، شرق اروپا و روسیه است.
فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ایران ضمن اشاره به این که این سامانه قادر است پایگاه های دشمن را تا فاصله سه هزار کیلومتری رهگیری کند ، افزود «با رادار سپهر که برد سه هزار کیلومتری دارد می توانیم نفس کشیدن دشمن را در پایگاه هایشان تشخیص دهیم».
وی با بیان اینکه کار استقرار چهل درصد این رادار تکمیل شده اظهار داشت پس از تکمیل پروژه ، این رادار ایران را قادر می سازد که «دفاع در عمق» انجام دهد و از آسمان این کشور در برابر تهدیدات حفاظت کند.
گزارش ها حاکی از آن است که این رادار دور برد همچنین قادر به رهگیری موشک های بالیستیک و کروز است.
نخستین فاز رادار جدید ایران در نوامبر سال 2014 با موفقیت آزمایش شد.
در ماه سپتامبر، ایران دو سیستم راداری بومی به نام های «آرش 2» و «کیهان« رونمایی کرد که قادر به شناسایی هواپیماها و اهداف دور دست هستند.

سفر به سرزمین عشق و طلب حلالیت به حول و قوه ی الهی...

ای اهل وفـــــا به یادتان خواهم بود
هنگام دعــــــا به یادتان خواهم بود
حالا که مسـافــر دیــار عـــشــقـــم
در کرب و بلا به یادتان خواهم بودم

به حول و قوه ی الهی و الطاف رحیمانه ی حضرت دوست و عنایت خاصه، وجود نازنین حضرت ارباب، شامل این حقیر شد تا درآستانه سالگرد  پیروزی انقلاب اسلامی و به اعتبار عده ای دلسوخته به منظور زیارت و عرض ادب به آستان منور و نورانی آقا و اربابمان و صیقل دادن قلب زنگار گرفته ام، مسافر بهشت روی زمین کربلای معلی گردم.از همه شما بزرگواران عاجزانه طلب حلالیت داشته و هر گونه بدی که عمدی و سهوی از بنده سر زده به بزرگواری خود ببخشید و ملتمسانه التماس دعای خیر دارم. ان شاءالله اگر قابل و لایق باشم یقیناً نائب الزیاره شما خواهم بود.بی شک برای کسی که طعم فراق چشیده است و اینک به وصال میرسد ، وصال دیگران نیز اولین دعای اوست.

ارادتمند شما

علیرضا بزرگیان


دانشگاه آزاد اسلامی نمونه موفق تحقق اهداف انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری آنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه ضمن تبریک فرا رسیدن ایام پیروزی انقلاب اسلامی ایران و دهه مبارک فجر، گفت: امیدواریم خداوند توفیق دهد تا با استعانت از انفاس طیبه امام خمینی(ره) که با دم مسیحایی خود ظلمات دوران استبداد را به نور الهی دوران اسلامی تبدیل کردند، گام‌های موفقی در جهت تحقق اهداف انقلاب قدم برداریم.

میرزاده با اشاره به دستاوردهایی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی محقق شد، اظهار کرد: در واقع دانشگاه آزاد اسلامی نمونه موفق تحقق اهداف انقلاب اسلامی است که با تأیید امام (ره)، پیشنهاد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و مشارکت بزرگانی چون مقام معظم رهبری تاسیس شد و امروز دانشگاه آزاد اسلامی سهم شگرفی در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور دارد به طوری که اگر این دانشگاه نبود، در پوسته اول و دوم رتبه‌بندی علمی جهانی حضور نداشتیم.

  ادامه مطلب ...