`

`

دانشگاه آزاد اسلامی نمونه موفقی از خصوصی‌سازی در کشور است

امام جمعه موقت اهواز با حضور در ستاد هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان، نشست صمیمانه‌ای را با معاون هماهنگی این دانشگاه برگزار کرد.

حجت‌الاسلام سید ابوالحسن حسن‌زاده در این نشست با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی نمونه موفقی از خصوصی‌سازی در کشور است، خواستار استفاده از تجربیات این دانشگاه در بخش‌های مختلف کشور شد.

دکتر علی بختیارپور معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان نیز در این نشست با ارائه گزارشی از وضعیت دانشگاه در استان، حمایت‌های علما و بزرگان دینی از این دانشگاه را دلگرمی و موج تقویت این دانشگاه خواند.

توصیه‌های شب امتحانی برای دانشجویان همیشه مضطرب

بسیاری از دانشگاه‌ها برای دانشجویان مضطرب دستورالعمل و توصیه ایمنی شب‌ امتحانی دارند. در این گزارش برخی از توصیه ها را با شما در میان می‌گذاریم.

اول ترم همه چیز خوب است و برای خودمان می‌چرخیم. به اواسط ترم که می‌رسیم کم‌کم یاد پروژه‌های آخر ترم و امتحان و درس‌های نخوانده در دل‌ها جوانه می‌زند، اما چه فایده؟ تا آخر ترم نشود که صف کپی جزوه و کتاب در دانشگاه راه نمی‌افتد.
صف‌ها که راه افتاد کم‌کم پروانه‌ها در اعضا و جوارح درونی به پرواز درمی‌آیند و یک چیزهایی درونمان پیچ می‌خورد که بعضی‌ها اسمش را می‌گذارند استرس و شروع به جبران مافات می‌کنند و بعضی‌ها اصلا به روی خودشان نمی‌آورند و به رویه قبلی ادامه می‌دهند. دسته دوم همان‌هایی هستند که سر جلسه امتحان تمام‌ تلاششان را برای جا به جایی صندلی و شماره به کار می‌بندند تا پیش دسته اول بنشینند. دسته دوم خودشان کارشان را بلدند. اما بسیاری از دانشگاه‌ها برای دسته اول یعنی «استرس‌دار»‌ها کلی دستورالعمل و توصیه ایمنی شب‌ امتحانی دارند.

در ایران هم مرکز مشاوره دانشجویی در بسیاری از دانشگاه‌ها طبق آمارهایی که داده شده بیش از هر چیز به مشاوره‌های تحصیلی و استرسی مشغول‌اند. این دم آخری روزهای امتحان می‌خواهیم ببینیم دانشگاه‌ها چه طور دانشجو‌هایشان را درباره مقابله با استرس امتحان راهنمایی می‌کنند.

 

ادامه مطلب ...

آغاز نیمسال دوم سال تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی از چهارم بهمن‌ماه

دکتر حسین غریبی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با بیان این خبر افزود: طبق تقویم آموزشی که پیش از این به واحدهای دانشگاهی ابلاغ شده است، شروع ترم تابستان نیز از اول تیرماه می‌باشد.
وی خطاب به نمایندگان تام الاختیار استانی،معاونان هماهنگی استان‌ها، روسای واحدها و مراکز آموزشی ، تاکید کرد: جهت استفاده بهینه از زمان،واحدها و مراکز آموزشی با برنامه ریزی مناسب نسبت به شروع کلاس‌ها در تاریخ‌های ذکر شده ، اقدام لازم را به عمل آورند.
غریبی تصریح کرد: از آنجایی که تقویم آموزشی دانشگاه آزاد در اول ترم به صورت بخشنامه‌ای ابلاغ شده است، نادیده گرفتن این بخشنامه از سوی واحدها و مراکز آموزشی و عدم اجرای آن در واقع ، عدم احساس مسئولیت نسبت به تصمیم گیری‌های مسئولان در دانشگاه آزاد اسلامی است.