`

`

ایران فراتر از مرزهایش

راشا تودی نوشت: ایران در آستانه استقرار رادار هشدار دهنده و دور برد برای شناسایی حملات موشکی و پهپادها هزاران کیلومتر دورتر از مرزهایش است.
این رادار ایران که سپهر نام دارد، قادر به کنترل حریم هوایی تمامی کشورهای همسایه تهران در خاورمیانه، آسیای مرکزی و بخش های وسیعی از شمال افریقا، شرق اروپا و روسیه است.
فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ایران ضمن اشاره به این که این سامانه قادر است پایگاه های دشمن را تا فاصله سه هزار کیلومتری رهگیری کند ، افزود «با رادار سپهر که برد سه هزار کیلومتری دارد می توانیم نفس کشیدن دشمن را در پایگاه هایشان تشخیص دهیم».
وی با بیان اینکه کار استقرار چهل درصد این رادار تکمیل شده اظهار داشت پس از تکمیل پروژه ، این رادار ایران را قادر می سازد که «دفاع در عمق» انجام دهد و از آسمان این کشور در برابر تهدیدات حفاظت کند.
گزارش ها حاکی از آن است که این رادار دور برد همچنین قادر به رهگیری موشک های بالیستیک و کروز است.
نخستین فاز رادار جدید ایران در نوامبر سال 2014 با موفقیت آزمایش شد.
در ماه سپتامبر، ایران دو سیستم راداری بومی به نام های «آرش 2» و «کیهان« رونمایی کرد که قادر به شناسایی هواپیماها و اهداف دور دست هستند.
نظرات 1 + ارسال نظر
امین موری دوشنبه 18 اسفند 1393 ساعت 12:11

درود بر تو جناب دکتر و استاد گرانقدر
خیلی خوشحالم که استادی با سطح علمی بالایی مث شما به مساعل سیاسی و کشوری خود اهمیت میدهید
بنده بر این باورم که اگر شما و دیگر اساتید با سطح علمی شما به جای آقایان x y z بیسواد .... بر سرکار بودید کشور ما جز پیشرفته ترین کشور های جهان می شد

و سپاس فراوان بابت
پست های مفید

با امید سرفرازی و سربلندی ایران عزیز.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد